

I denne uge har Afdeling for Dansk Tegnsprog deltaget i International Deaf Tech Conference i Wien, Østrig. Det er verdens første internationale konference for døve med fokus på teknologi og tegnsprog.
Målet med konferencen er at samle døveforskere, udviklere, organisationer og interesserede for at dele viden, udveksle idéer og styrke udviklingen af teknologi til og med døvesamfundet.
Konferencen var udelukkende for døve deltagere og al kommunikation foregik med internationale tegn.
I videoen fortæller Karen Talks Olesen om oplevelser fra konferencen i Wien og refleksioner på den efterfølgende togtur retur til Danmark.